Saturday, April 5, 2014

Online gaming σε κονσόλες και PC. Όλα όσα δεν γνωρίζατε

Σήμερα το να παίζεις παιχνίδια online με άλλους στον υπολογιστή, στις κονσόλες και στα κινητά θεωρείτε ως κάτι συνηθισμένο και απαραίτητο σε συγκεκριμένες κατηγορίες παιχνιδιών. Από που ξεκίνησε όμως; Πότε διαδόθηκε ευρέως;

Σήμερα θα κάνουμε μία ιστορική αναδρόμη που θα φτάσει μέχρι τις πρώτες γενιές των παιχνιδοκονσόλων και θα μάθετε πράγματα που δεν μπορούσατε να ποτέ να φανταστείτε. Επίσης θα ασχολειθούμε και με τα online games σους υπολογιστές κάτι που επίσης θεωρείτε συνηθισμένο και απαραίτητο σήμερα.


Υπολογιστές

Το πρώτο Multiplayer παιχνίδι ήταν το σύστημα PLATO . Το PLATO ήταν ένα κοινό project του Πανεπιστημίου του Ιλινόις και της Control Data Corporation, το οποίο επέτρεψε στους μαθητές να αλληλεπιδρούν με άλλους τερματικούς σταθμούς για το σκοπό της εκπαίδευσης και την εκμάθηση με την βοήθεια των υπολογιστών. Το 1972, νέες διασυνδέσεις που επέτρεψε στους μαθητές να ξεκινήσουν τη δημιουργία παιχνιδιών, κι έτσι κόσμος των multiplayer παιχνιδιών ξεκίνησε.

Τα παιχνίδια τύπου MUD (Multi User Dungeon) ήταν η αρχή των network games. Τα παιχνίδια αυτά αρχικά ήταν Text-based (ναι όσο και αν δεν το φαντάζεστε υπήρχαν παιχνίδια που δεν είχαν καθώλου γραφικό περιβάλλον) και ήταν μια μεταφορά παιχνιδιών όπως το Dungeons & Dragons στον υπολογιστή. Ήταν Role Playing Games (RPGs) τα οποία έτρεχαν σε κλειστό δίκτυο σε συγκεκριμένο χώρο. Κάτι παρόμοιο με τα σημερινά LAN Parties που στήνουμε για να παίξουμε Real Time Strategy (RTS) παιχνίδια (με το αγαπημένο του γραφών από την από την συγκεκριμένη κατηγορία να είναι το Rise of Nations).

Από το MUD προήλθε και το MAD (Multi Acces Dungeon) που έτρεχε στο δίκτυο Bitnet. Το 1984 λοιπόν δύο φοιτητές του  École Nationale Supérieure des Mines de Paris δημιούργησαν και συντηρούσαν ένα παγκοσμιού επιπέδου MUD παιχνίδι που έτρεχε στους κόμβους του πανεπιστημίου τους. Ήταν και αυτό text-based και περιλάμβανε διάφορους λαβυρίνθους και NPCs (διάφορα robots που κινούνταν μέσα στους λαβυρίνθους).

Το πρώτο MMORPG με γραφικό περιβάλλον ήταν το Neverwinter Nights. Κυκλοφόρησε το 1991 για τους πελάτες του AOL. Ήταν την εποχή των DOS και του Dial-up Internet. Το 1991 είχε γύρο στους 50 παίκτες και λίγο πριν σταματήσει την λειτουργία του 1997 είχε φτάσει τους 115 000. Το παιχνίδι αυτό ήταν η απαρχή των σύγχρονων MMORPGs όπως το WoW, το DCUO και τόσα άλλα πολύ ωραία παιχνίδια που κυκλοφορούν κάθε χρόνο.

Αυτό όμως που έκανε την μεγάλη επανάσταση στα MMO ήταν το Ultima Online. Το Ultima Online πήρε τις ιδέες του Neverwinter Nights, The Realm Online και Meridian 59, τις δούλεψε, τις έψησε και κυκλοφόρησε ένα καινούριο παιχνίδι με καλύτερα γραφικά, καλύτερα mechanics και έναν ελεύθερο κόσμο που μπορούσε ο κάθε χρήστης να αλληλεπιδράση με το περιβάλλον, NPCs και άλλους παίκτες. Όλα αυτά το 1997!!!!!!!!!

Περισσότερο δεν θα προχωρήσω διότι από το 2004 και μετά κυκλοφόρησε το World of Warcraft το οποίο λόγω και της εξάπλωσης της χρήσης του internet έγινε παγκοσμίως διάσημο και δυστυχώς ότι καινούριο MMORPG κυκλοφορεί σήμερα λανθασμένα συγκρίνεται με το WoW και ότι αντιγράφει την επιτυχία του ενώ το WoW πολύ απλά αντέγραψε την επιτυχία κυρίως του Ultima Online.


Παιχνιδοκονσόλες

Πολλοί σήμερα θεωρούν ότι η πρώτη κονσόλα που είχε online περιεχόμενο ήταν πολύ πρόσφατα. Μεγάλο λάθος. Όπως σχεδόν όλα τα πράγματα στον κόσμο των παιχνιδοκονσόλων (με μικρές εξαιρέσεις) η αρχή έγινε από την Nintendo.

Το Famicom γνωστό στον υπόλοιπο κόσμο ως NES είχαν online περιεχόμενο αλλά όχι ακριβώς για gaming. Περισσότερο πρόσφερε δυνατότητες για online banking. Για να ξεκαθαρίσουμε ακόμα μια φορά μιλάμε για την δεκαετία του '80 όπου ελάχιστα σπίτια είχαν καν internet. Αλλά στην Ιαπωνία μέσω του Famicom modem μπορούσαν να κάνουν ζωντανές συναλλαγές μετοχών, καθώς και την παροχή cheats και DLC. Δύο ακόμα από τις πρωτοπορίες της Nintendo καθώς ήταν η πρώτη που είχε προσφέρει cheats στα παιχνίδια της (που στην εποχή που ελάχιστοι είχαν Internet το να ξέρεις κάποιο cheat για ένα παιχνίδι και να μπορείς να το μοιραστείς με τους φίλους σου ήταν μεγάλη υπόθεση, καθώς οι φήμες για διάφορα παιχνίδια κυκλοφορούσαν ελεύθερα και ο καθένας θα μπορουσε να δημιουργήσει μία, όπως για παράδειγμα η φήμη που κυκλοφορούσε για τον Ermac στο Mortal Kombat).

Η συνέχεια ακολούθησε με την εόμενη κονσόλα της Nintendo το SNES (ή Super Famicom για τους Ιάπωνες) και το SatellaView. Ακόμα μία αποκλειστικότητα της Ιαπωνίας καθώς μόνο εκεί κυκλοφόρησε αυτό το παρελκώμενο. Σε συγκεκριμένες ώρες υπήρχαν διαγωνισμοί παιχνιδιών καθώς και νέα. Από το score ενός παίκτη στο παιχνίδι μπορούσε να κερδίσει διάφορα δώρα. Επίσης υπήρχε και το SoundLink. Σε συγκεκριμένες ώρες υπήρχε η δυνατότητα να παίξεις ένα παιχνίδι online και να καθοδηγήσε από voice actors μέσω του SatellaView και του SoundLink οι οποίοι σου έδιναν tips και
οδηγιες για το παιχνίδι που έπεζες. Το πρόγραμμα άλλαζε στα χρόνια λειτουργίας του SatellaView και το πλήρες πρόγραμμα είναι αναρτημένο στο Wikipedia και θα το βρείτε εδώ.



Συνεχίζουμε ξανά με την Nintendo και το 64DD το οποίο ήταν εμπορική αποτυχία. Το Nintendo 64 ήταν το πρώτο 64-bit γραφικό σύστημα σε παιχνιδοκονσόλα αλλά επίσης ήταν και η τελυταία κονσόλα που χρησιμοποιούσε cartridges και δεν ξεκίνησε να χρησιμοποιά CD-ROMs όπως οι αντιπάλοι τους. Έτσι για να αντεπεξέλθουν του ανταγωνισμού κυκλοφόρησαν το 64DD. Ένα παρελκόμενο για του Nintendo 64 το οποίο έδινε στην κονσόλα περισσότερη RAM (την ανέβαζε στα 8ΜΒ!!!!) και τη δυνατότητα να δέχετε CD. Η ονομασία προερχόταν από το Disc Drive. Μαζί με αυτό όμως ήρθε και το RandNet. Με το να ενωθείς στο δίκτυο σου δίνονταν οι εξείς δυνατότητες:
  • Να παίξεις παιχνίδι με άλλους και ανταλλαγή score.
  • Να παρακολουθήσεις ένα παιχνίδι άλλων ατόμων.
  • Να γίνεις beta tester παιχνιδιών που ακόμα να κυκλοφορήσουν.
  • Να χρησιμοποιήσεις διάφορα forums για ανταλλαγή πληροφοριών.
  • Να σερφάρεις το Internet με τον δικό τους Browser.
  • Να δεις score αθλητικών αγώνων, προβλέψεις καιρού κλπ.
  • Να ακούσεις μουσική που ακόμα να κυκλοφορήσει στα μαγαζιά.
  • Να δημιουργήσεις avatars για να επικοινωνείς με άλλους (κάτι σαν το IMVU που ξεκίνησε πριν μερικά χρόνια. Δεν ξέρω αν υπάρχει ακόμα). Εδώ υπήρχε και η δυνατότητα να κόψεις το πρόσωπο από μία φωτογραφιά και να το ενώσεις με το σώμα του avatar σου.

Συνεχίζοντας πάμε στην κονσόλα που βοήθησε στο να γίνει διάσημο το online gaming. Το Sega Dreamcast. Το Sega Dreamcast το ήθελε μέχρι και ο Cartman από το South park (Δείτε το βίντεο εδώ). Το Dreamcast ήταν η πρώτη παγκόσμια κονσόλα που περιλάμβανε online gaming. Αν εξαιρέσει κανείς το Dragonball που το βλέπαμε στην Ελλάδα πριν τους Αμερικάνους, οτιδήποτε άλλο φτάνει στην Ευρώπη, απλά αντιγράφουμε τι είναι μόδα στην Αμερική. Έτσι στην Ευρώπη και στην Αμερική δεν γνώριζε κανείς τι είναι το online gaming πριν κυκλοφορήσει το Sega Dreamcast. Επίσης
εισήγαγε Live Voice Chat κατά την διάρκεια ενός παιχνιδιού καθώς και στην κονσόλα αυτή κυκλοφόρησε το πρώτο MMORPG για κονσόλες, το Phantasy Star Online.

Για την συνέχεια δεν έχω και πολλά να πω. Το PSN και το Xbox Live Arcade τα γνωρίζετε όλοι. το άρθρο αυτό ήταν αφιερωμένο σε όλα όσα δεν γνωρίζατε.









No comments :

Post a Comment

tell us your opinion about the subject

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...