Sunday, September 2, 2012

Τα 4 ευαγγέλια μεταξύ τους φάσκουν και αντιφάσκουν

Πιστεύω όλοι μας όσοι θέλουμε να πιστεύουμε και να αποκαλούμαστε σωστοί χριστιανοί έχουμε διαβάσει ή σχεδόν διαβάσει τα ευαγγέλια. Το πρόβλημα όμως που εγείρεται είναι το γεγονός ότι τα ευαγγέλια έχουν μεταξύ τους κάποιες τεράστιες διαφωνίες. Σε προηγούμενο post (εδώ) είχα εγείρει το κατά πόσο η παρθενογένεση είναι γεγονός ή όχι. Η παρθενογένεση αναφέρετε μόνο σε δύο από τα τέσσερα ευαγγέλια.... Γιατί λοιπόν να επιλέγω την εκδοχή των δύο και όχι των άλλων δύο;;; Και πλειοψηφικά να το πάρουμε είναι 50-50...... Μια πιο βαθιά μελέτη στα ευαγγέλια μας δίνει και πολλά άλλα γεγονότα στα οποία διαφωνούν μεταξύ τους, κάποια από τα οποία θα απαριθμήσω πιο κάτω. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι τα ευαγγέλια είναι ο λόγος του Θεού.......


1) Ο Ματθαίος στο ευαγγέλιο του αναφέρεται στο γενεαλογικό δένδρο που συνδέει τον Ιησού με τον Αβραάμ και τον Δαυίδ, στη μνηστεία του Ιωσήφ με την Μαρία, στην γέννηση του Ιησού σε οικία της Βηθλεέμ την εποχή του Ηρώδη και στο προσκύνημα των μάγων που κατέληξαν εκεί ακολουθώντας ένα αστέρι. Κλείνει την διήγηση του με τον Ιωάννη και την βάπτιση του Ιησού. Από την άλλη ο Λουκάς δίνει κάποιες πληροφορίες για την περίοδο λίγο πριν την γέννηση του Ιωάννη, για τον ευαγγελισμό της Μαριάμ και την γέννηση του Βαπτιστή. Συνεχίζει με την φυγή της Μαρίας με τον Ιωσήφ στη Βηθλεέμ όπου γέννησε τον Ιησού σε φάτνη, μιας και δεν έβρισκαν κατάλυμα. Γύρω από την φάτνη βρέθηκαν, σύμφωνα με τον Λουκά, μόνο ποιμένες με τα ζώα τους που ειδοποιήθηκαν από αγγέλους. Η διήγηση του ολοκληρώνεται με ένα γενεαλογικό δένδρο, διαφορετικό από αυτό του Ματθαίου, που φτάνει έως τον Αδάμ.
Πιο από τα δύο λοιπόν είναι το ορθό;;; ο Χριστός γεννήθηκε σε φάτνη ή σε σπίτι;;; Πιο γενεαλογικό δένδρο είναι σωστό;;;; Που εξαφανίστηκαν οι 3 μάγοι;;;; (κάτι το οποίο ακόμα δεν έχω καταλάβει. αφού την σκοταδιστική εποχή του μεσαίωνα όλοι οι επιστήμονες κατηγορούνταν ως μάγοι και καίγονταν ζωντανοί γιατί μας διαφημίζουν ότι οι μάγοι πήγαν στο Χριστό και σε αργότερη περίοδο τους έκαιγαν;;;)

2)   Στο Ευαγγέλιο του Ματθαίου διαβάζουμε ότι κατά τον χαιρετισμό από τον Αναστημένο Κύριο με την λέξη «Χαίρετε» η Μαρία η Μαγδαληνή και η άλλη Μαρία αμέσως «εκράτησαν αυτού τους πόδας»
Όμως αλλού (ευαγγέλιο του Ιωάννη) διαβάζουμε ότι όταν η Μαρία η Μαγδαληνή θρηνούσε στον άδειο τάφο και δεν αναγνώρισε τον Χριστό, αλλά νόμισε ότι ήταν ο κηπουρός, δεν της επετράπη να τον αγγίξει. Χμ... τελικά;;;; πιο από τα δύο;;;;;

3)   Στο ευαγγέλιο του Ματθαίου θεράπευσε τον Λεπρό πριν επισκεφτεί το σπίτι του Πέτρου. Στο ευαγγέλιο του Λουκά θεράπευσε τον Λεπρό μετά την επίσκεψη στο σπίτι. Τώρα θα μου πείτε αυτό είναι μικρή ασυμφωνία αλλά ο λόγος του Θεού δεν μπορεί να διαφωνεί με τον εαυτό του.......

4)   Σύμφωνα με τον Ματθαίο υπήρχαν 14 γενιές από την Βαβυλώνα μέχρι τον Χριστό. Σύμφωνα ξανά με τον Ματθαίο υπήρχαν 13.......

5)   Σύμφωνα με τον Ματθαίο ο Χριστός σταυρώθηκε την Τρίτη ώρα του Εβραϊκού Πάσχα ενώ σύμφωνα με τον Ιωάννη ήταν την έκτη ώρα

6)   Σύμφωνα με τον Ματθαίο και τον Μάρκο και οι δύο ληστές, που σταυρώθηκαν μαζί του, κορόιδεψαν τον Χριστό. Σύμφωνα όμως με τον Λουκά μόνο ο ένας τον κορόιδεψε και ο άλλος κατηγόρησε τον ληστή. Ο Ιωάννης δεν το αναφέρει καν. Και σας ρωτώ όπως και πριν με πια λογική επιλέγουμε στην συγκεκριμένη περίπτωση πιο είναι το ορθό;;; Γιατί στην εκκλησία, στις συνάξεις, στα σχολεία κλπ κλπ μας διδάσκουν την άποψη του Λουκά;;;

7)   Με βάση τον Ιωάννη ο Σατανάς εισήλθε στον Ιούδα κατά τη διάρκεια του μυστικού δείπνου ενώ με βάση το Λουκά εισήλθε μετά το δείπνο.
Για το όλο θέμα του Ιούδα έχω γράψει ένα ολόκληρο άρθρο εδώ και σαν αναφορά διαβάστε το κι αυτό. Θέτω την εξής απορία: "Γιατί η εκκλησία κατηγορεί τον Ιούδα;;;;;"

8)   Με βάση τις πράξεις των αποστόλων όλες οι αμαρτίες μπορούν να συγχωρεθούν. Με βάση τον Μάρκο το να βρίζεις και η βλασφημία αμαρτήματα ασυγχώρητα. Οι υπόλοιποι ευαγγελιστές δεν κάνουν καμία αναφορά σε ένα τόσο σημαντικότατο θέμα όπως είναι η συγχώρεση των αμαρτιών μας (αφού έτσι κι αλλιώς ο Χριστός ήρθε στη γη για αυτό το λόγο). Για το θέμα της αυτοκτονίας ότι είναι ασυγχώρητο αμάρτημα ουδεμία αναφορά υπάρχει πουθενά!!!!! (ή τουλάχιστον δεν βρήκα εγώ)

9)  Σύμφωνα με τις πράξεις τον αποστόλων το Άγιο πνεύμα κατέβηκε στην Πεντηκοστή, αντιθέτως σύμφωνα με τον Ιωάννη το Άγιο πνεύμα κατέβηκε πριν την Πεντηκοστή.....

10)  Σύμφωνα με τις πράξεις των αποστόλων ο Χριστός ανέβηκε στους ουρανούς από το βουνό Ολιβέτ ενώ σύμφωνα με τον Λουκά από το βουνά Βηθηνία (δεν ξέρω αν ονομάζω ορθά τα βουνά αλλά μιλούν για δύο εντελώς διαφορετικά βουνά.)

11)  Σύμφωνα με τον Λουκά ο Χριστός εμφανίστηκε στους 11 αποστόλους (μετά την Ανάσταση του) σε ένα δωμάτιο στην Ιερουσαλήμ. Σύμφωνα πάλι με τον Ματθαίο ήταν σε ένα βουνό στην Γαλιλαία....

Όλες η πιο πάνω διαφορές είναι απλώς μια μικρή αναφορά στις πάμπολλες διαφορές και αντιθέσεις που υπάρχουν μεταξύ των ευαγγελίων. Επίσης θα ήθελα να σας πω ότι σε κάθε περίπτωση όπου αναφέρω πως ο συγκεκριμένος ευαγγελιστής λέει αυτό ενώ ο άλλος κάτι άλλο και αγνοώ ένα ή δύο ευαγγελιστές είναι διότι αυτοί που αγνοώ δεν κάνουν καμία αναφορά στο συγκεκριμένο θέμα. Αυτό τι σημαίνει;;; Σημαίνει ότι εκτός του ότι κάποιοι ευαγγελιστές διαφωνούν μεταξύ τους κάποιου αγνοούν εντελώς κάποια θέματα και εμείς (όταν λέω εμείς εννοώ οι ιερείς, η εκκλησία, οι καθηγητές θρησκευτικών) αποφασίζουμε επιλεκτικά να διδάσκουμε από τα ευαγγέλια (επιλεκτικά μπορώ να βρω και κομμάτια που δείχνουν ότι ο Θεός που πιστεύουμε είναι ο πιο μισητός και απάνθρωπος Θεός)  αλλά ταυτόχρονα διδασκόμαστε ότι τα ευαγγέλια στο σύνολο τους είναι ο λόγος του Θεού..... Εγώ επειδή δεν πιστεύω σε ένα Θεό του οποίου ο λόγος δεν συμφωνεί με τον ίδιο του το λόγο δεν δέχομαι με καμία δύναμη ότι τα ευαγγέλια είναι ο λόγος του Θεού.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...